جمعه 19 ارديبهشت 1404 - Fri 09 May 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • برای هر سناریویی آماده هستیم/برای جنگ در هر مقیاسی آماده‌ایم/شهید رئیسی الگویی برای خدمت به اسلام بود

  • خلیج فارس،همیشه فارس خواهد بود

  • او از نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو ناامید شده است/ترامپ از فشار‌های نتانیاهو برای حمله به ایران کلافه شده

  • استقبال مکرون از یک تروریست حرفه ای در الیزه

  • تمجید باشگاه اینتر از طارمی

  • مهمترین وظیفه حوزه، بلاغ مبین و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی

  • ناترازی در انتصابات؛ وقتی سخنگوی ستاد، مدیر برق کشور می‌شود! +عکس و فیلم

  • چند و چون اختلافات داخلی آمریکا درباره ایران

  • حج، تنها فریضه‌ای با ساختار کاملاً سیاسی است /هیچ منفعتی برای امت اسلامی بالاتر از اتحاد نیست+ فیلم

  • هیبت "تاد" فرو ریخت باز آرایی یک معادله نظامی

  • از گشت ارشاد تا حاشیه سازی برای قانون حجاب/ از داد و بیداد برای گشت ارشاد تا حمله گروهی به چند پیامک اخطار+جزئیات و عکس

  • مکانیسم ماشه تفنگ بی‌فشنگ است فریب نخورید!

  • آتش‌سوزی عظیم در ارتفاعات اسرائیل

  • برنج های پخته شده بدون آشیز در بندر شهید رجایی

  • اوکراین به‌زودی درهم‌ خواهد شکست

  • ترامپ، شیری بود که ظرف ۱۰۰ روز برّه شد

  • اشتباهات امت و سرنوشت تاریخی شیعه

  • مسئولان هرگونه سهل‌انگاری یا تعمّد را کشف و بر طبق مقررات پیگیری کنند

  • اخبار لحظه به لحظه از وضعیت بندر شهید رجایی بندرعباس /شمار جانباخته ها به ۲۸ نفر رسید/کمک رسانی نیروی های امدادی ( هلال احمر ، سپاه ، ارتش ، کمک های مردمی ) +عکس و فیلم

  • از روند مذاکرات راضی هستیم/مذاکرات این‌بار جدی‌تر بود/از جلسۀ آینده حدس می‌زنم که کارشناس سازمان انرژی اتمی اضافه شود

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 395981
    تاریخ انتشار: 09/اسفند/1403 - 20:01
    وزیر بهداشت:

    ۹۷ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند/عدم استفاده از کلاه ایمنی عامل اصلی مرگ و میر موتورسواران در شهرها

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمارها نشان می‌دهد که موتورسواران بدون کلاه ایمنی، بیشترین درصد مرگ و میر را در حوادث درون‌شهری به خود اختصاص داده‌اند.

    ۹۷ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند/عدم استفاده از کلاه ایمنی عامل اصلی مرگ و میر موتورسواران در شهرها

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایسنا؛

     دکتر محمدرضا ظفرقندی ظهر امروز (پنجشنبه) ۹ اسفند در سومین کنگره بین المللی مرکز تحقیقات سوانح و مصدومین و مدیریت درمان مصدومین سوانح ترافیکی که در سالن همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: طبق داده ها و آمارها ۹۷ درصد شهروندان موتور سوار از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و این یک زنگ هشداری برای ماست که باید با آموزش ها، فرهنگسازی بیشتر و همراهی پلیس راهور در جهت کاهش آن تلاش کرد.

    ظفرقندی گفت: خوشبختانه در بحث استفاده از کمربند ایمنی در سطح بهتری هستیم و اگر بتوانیم با همکاری جمعی و ارائه راهکارهایی موثر، حداقل نیمی از موتورسوان از کلاه ایمنی استفاده کنند، ۱۵ درصد از آسیبها در این زمینه کاهش می یابد.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به برگزاری پویش "نه به تصادف" افزود: جان آدمی عزیز و ارزشمند است و هدف اساسی این پویش این است که اگر همه ما با استفاده از تمام امکانات، ظرفیت ها و روش های موثر، حتی شده از آمار مرگ و میر یک نفر در این حوادث جاده ای را کم کنیم، گویی تمام انسان ها را نجات دادیم. 

    ظفرقندی با اشاره به اقدامات برخی از کشورها در راستای کاهش آمار مرگ و میر تصادفات گفت: در کشوری مانند سوئد، با استفاده از تحقیقات علمی و بررسی نتایج آن به دنبال رساندن این آمار به صفر هستند و ما برای رسیدن به این هدف نیازمند تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت با همکاری تمامی ارگان ها و سازمان ها از جمله مجلس، قوه قضائیه، پلیس، آموزش و پرورش و حتی افراد جامعه هستیم.

    وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از تصادفات جاده‌ای به دلیل خطای انسانی است، افزود: ۵۰ درصد از عامل تصادفات قابل حل است و نیازمند تبلیغات و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، آموزش به مردم و حتی کاهش زمان انتقال مصدومین به بیمارستان هاست.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ایمن سازی خودروها، جاده‌ها و اصلاح نقاط حادثه خیز یک برنامه بلند مدت است که باید برای به تحقق آن برنامه ریزی و تلاش کرد، گفت: با توجه به زمان کم پویش" نه به تصادف" می‌توان از راهکارهایی استفاده کرد که در زمان کم نتیجه بخش باشند؛ از جمله می توان به همکاری جدی پلیس راهور در تدوین جریمه ها و ایست بازرسی های بیشتر جاده ای اشاره کرد.

    ظفرقندی ادامه داد: اگر ایمن سازی جاده‌ها زمان‌بر است و نیاز به برنامه‌ای بلند مدت دارد اما شناسایی نقاط پرخطر و حادثه آمیز، می‌تواند ۳۰ درصد این حوادث را کاهش دهد. 

    به گفته وی، در برخی کشورها ایستگاه‌هایی وجود دارد که رانندگانی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی، داروها و خواب آلودگی قادر به رانندگی نیستند متوقف و جریمه می‌شوند که تحقق این هدف لزوم همکاری جدی پلیس راهور است.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از نقش موثر کادر درمان و اورژانس در مراقبت‌های حین تصادف و بعد از تصادف سخن گفت و افزود: انتقال سریع مصدومین به بیمارستانها به شدت مهم است و نیازمند توانمند سازی بیشتر نیروهای وزارت بهداشت است؛ همانطور که اگر تجارب موفق زمان جنگ را مرور کنیم، با نزدیک کردن مراکز درمانی به خط مقدم، جان بسیاری از مجروحین نجات یافت.

    ظفر قندی در ادامه به استفاده از تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی برای کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: استفاده از این تکنولوژیها می‌تواند تا بیش از ۴۹درصد موثر باشد، همچنین ایجاد قوانین سختگیرانه و ایست بازرسی برای نظارت رانندگان تا ۱۷ درصد، پویش‌های ایمنی جاده ها ۹ درصد و اصلاح نقاط حادثه خیر می‌توانند تا ۳۰ درصد از تصادفات را کاهش دهد. 

    به گزارش وبدا، وزیر بهداشت در پایان با اشاره به پای کار آمدن آموزش و پرورش در پیوستن به این پویش درجهت آموزش و فرهنگ سازی دانش آموزان، گفت: انتظار این است که همه دست به دست هم دهیم تا با همدلی و همکاری، قدمی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای، سلامت مردم و پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر این حوادث برداریم.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما